Beställning
Beställning av produkter görs på vår hemsida www.littlepanda.se. Om du har frågor kring hur du beställer är du välkommen att kontakta vår kundservice info@littlepanda.se. Genomförd beställning innebär att du godkänner dessa köpvillkor och samtycker till att dina personuppgifter registreras i vårt kundregister. Avtal om köp sker när kunden mottar sin leveransbekräftelse. Orderbekräftelsen är en bekräftelse på bokade varor med information om att avtalat köp bekräftas när kunden mottar sin leveransbekräftelse. Vid eventuella felaktigheter i t.ex. angivande av pris, lagerdifferenser, leveranstid, produktinformation etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering får du självklart välja att avboka din order utan kostnad.

Orderbekräftelse
När du har lagt en beställning skickar vi en bekräftelse till din e-postadress du angivit. Där står all information om din order. Dubbelkolla så att mailet inte hamnat i skräpposten, annars kan du kontakta oss.

Betalningsalternativ
Det går att betala med Klarna, Bankkort/kreditkort och Gooogle pay.

Frakt & Leveranstid
Hos LittlePanda får du fri frakt när du beställer varor från 599 kr, på ordrar under 599 kr tillkommer en fraktavgift på 49 kr. Vi erbjuder standardleverans med DHL där paketet levereras till närmsta DHL Service Point eller hemleverans.

Normalt tar det 1–4 arbetsdagar (inom Sverige) från det att vi mottagit ordern. När paketet lämnat lagret skickas en leveransbekräftelse med mer information. Observera att leveranstiden kan vara längre under högtider, kampanjer eller liknande.

Spåra order
När paketet har skickats från vårt lager kommer du få ett mail med en spårningslänk. Du kan också spåra leveransen i appen "Mina Paket" som går att ladda ner på App Store och Google Play.

Ånger rätt & öppet köp
Vi erbjuder 30 dagar öppet köp på alla våra produkter. Paketet ska skickas tillbaka till oss inom 30 dagar från det att paketet mottogs. Produkten ska vara i det skick som man fått produkten annars gäller inget öppet köp. 

Retur
För att få en retur måste produkten vara oanvänd, i sin originalförpackning och i samma skick som när du fick den. Köparen är ansvarig för att betala eventuella fraktkostnader för den returnerade produkten.

Returer kostar 49 SEK per returnerat paket. Därför är det viktigt att ni meddelar oss om en retur görs från olika ordrar i samma paket, annars debiteras avgiften per order. Avgiften representerar frakt, hantering och andra administrativa kostnader.

Så gör du en retur

  1. Meddela oss om att du ska göra en retur (glöm inte att ange vilket ordernummer det gäller).
  2. Vi skickar dig din fraktetikett och retursedel digitalt som du skriver ut och fyller i med returorsak.
  3. Lägg retursedeln tillsammans med varorna du ska returnera. Det är viktigt att du lägger tillbaka varorna i samma förpackning som de kom i.
  4. Sätt sedan på fraktetiketten och lämna in hos ett ombud. Från dagen du lämnar in returen hos ett ombud brukar det ta ca. 10 arbetsdagar innan vi mottagit och hanterat returen.

Du kan inte välja att “returnera” paketet genom att inte hämta upp det hos ombudet. Paket som skickas tillbaka till oss som ej blivit uthämtade debiteras en kostnad av 200 kr.

Reklamation
Meddela oss att du vill göra en reklamation genom att ta en bild på produkten och beskriva felet. Glöm inte att ange vilket ordernummer det gäller. Efteråt tar vi beslut om hur ärendet ska tas vidare.

Säkerhet
Littlepanda.se är en webbshop som är byggd på en plattform som heter shopify. Shopify är certifierad på nivå 1 PCI DDS.kompatibel. Betalningskortindustrin Datasäkerhetsstandard (PCI DSS) är en informativ säkerhetsstandard för organisationer som hanterar kreditkort och betalkortinformation. Standarden är skapad för att öka kontrollerna kring kreditkortsdata och minska kreditkortsbedrägeri.

Rabatter
Rabatter, rabattkoder eller kampanjkoder kan inte kombineras med nedsatta produkter.